sâmbătă, 6 septembrie 2014

Turul Ciclist al Clujului 2014

Posted in ,
Deşi nu era în calendarul meu, am ales să particip la Turul Ciclist al Clujului, pe fondul defecţiunilor de la Mountain Bike, era ok şi o competiţie pe şosea. Competiţie pe două etape, turul părea destul de interesant şi organizatorii spuneau că îşi propun ca în următori ani să ajungă o competiţie de calibrul Turului Sibiului. Am luat-o ca o glumă clar, mai ales după ce am ajuns la startul primei etape şi am văzut cum se prezintă organizarea. Două linii pe asfalt şi două cronometre, unul jos şi unul sus. Cum făceau calculele la sfârşit doar ei ştiau, cert e că le-a dat cu rest.

Prima etapă era un contratimp individual în pantă în pădurea Făget, doar 6 kilometri dar foarte solicitanţi. M-am încălzit bine, ba chiar am tras prea tare la încălzire astfel că în competiţie îmi simţeam picioarele grele. Am plecat destul de rău şi simţeam că mă sufoc dar apoi m-am “scuturat” şi am reuşit să merg la o cadenţă corectă. Am mers cât am putut de tare chiar dacă obiectivul meu era etapa din ziua următoare. Mi-a venit să râd când am văzut clasamentul. Eram pe locul 2 la 22 de sutimi de secundă de locul 1. Serios, când faci cronometrarea manual, cum poţi departaja doi sportivi la sutimi de secundă?

A doua etapă un criterium în centrul Clujului. Trebuia să parcurgem 20 de ture de aproximativ un kilometru jumate tura. Aveam cei mai tari suporteri, pe nepoţei mei, şi era o etapă care cel mai probabil se decidea la sprint aşa că eram încrezător. După start s-a format un grup în faţă care s-a menţinut aproape pe toată durata competiţiei. Eram 7 rutieri, Dan Bărbânţa, Mihai Olar, câştigătorul de la contratimp, doi ciclişti de la Tura de Noapte şi unul de la Tibiscus care a încercat de câteva ori să se desprindă dar fără nici o şansă. Mi-am gândit strategia şi am pus-o în aplicare. Simţeam că am picioare şi nu vroiam să atac în ultima tură pentru că ştiam că o să mi se răspundă la atacuri aşa că am zis că mai bine atac în penultima tură pentru a fi subestimat că am atacat prea repede.

Când am trecut pe la start am văzut pe tabelă că mai avem 2 ture aşa că pe primul viraj m-am desprins şi m-am distanţat. Doar rutierul de la Tibiscus a reuşit să se ţină după mine aşa că stătea în roata mea până la ultimul viraj din cel ce se voia a fi penultimul lap. Când mai aveam 15 metri până să intru în ultimul lap văd că apare din stânga un comisar cu fanionul alb şi negru. Ce să mai sprintez, mă uit în dreapta şi văd că vine tot grupul în sprint. Termin pe şase o cursă care în mod normal îmi aparţinea.

Etapa a treia a fost o altfel de luptă. La sfârşitul etapei a doua am aruncat bicicletă, casca şi pur şi simplu nu mă mai puteam controla, aşa de nervos eram. Am încercat să clarific lucrurile cu organizatorii dar cum oare ar putea înţelege ei ceva ce îi depăşesc. Responsabilul cu afişajul numerelor de ture a arătat că mai este o tură doar după ce am trecut noi. Adică serios, nu poţi să întorci o coală în timpul în care noi am parcurs 1.5 kilometri. Nici un clopoţel care să sune chiar dacă îl aveau, dar stătea bine mersi pe un scaun lângă linia de start. M-au ameninţat că mă dau afară din competiţie dacă mai protestez. A încercat aşa zisul preşedinte al FRC să mă mulţumească oferindu-mi locul 1 pentru contratimpul de ieri admiţând şi el că nu poţi să faci cronometrarea la sutimi de secundă manual.

8 = 19, 11 = 17 sau 9 = 16
Si locul 4 e Olar nu Polar
Atât de gravă a fost cronometrarea cu pixul, încât au fost ciclişti care figurau de două ori în clasament. La contratimpul individual ciclist de la clubul local pe Strava arată că a mers mai slab ca noi dar după calculele lor au fost mai buni.
Nu e de mirare că nu avem performanţe în ciclism când ne conduc oameni care nu vor performanţă. Întrebarea mea e: dacă ei nu sunt capabili, de ce ţin aşa tare cu dinţii de funcţiile alea?.

M-am calmat cu greu dar tot preşedintele a reuşit să mă enerveze mai grav. După ce am coborât de pe podium a venit la mine cu texte de genul “ar trebui să mergi la o echipă şi să îţi faci legitimaţie că ai un viitor promiţător” la care eu îi răspund: da, dar fac Mountain Bike şi mi-ar place să merg la Nomad sau la Geiger dar trebuie să trag tare să ajung acolo... E deja cunoscut conflictul din FRC, eu neştiind care sunt taberele, nu i-a căzut deloc bine când i-am zis de Geiger.

Sunt doar de 1 an în ciclism dar pentru aia pot spune că am aşa zişi “Idoli” sau mai bine zis oameni demni de stimă pentru ceea ce fac iar dacă te iei de ei “te spag la nas”. Ei bine, omul ăsta s-a apucat să îi critice performanţele Campionului Naţional de la XCO atât ca sportiv cât şi ca organizator. Adică el, un om care face un concurs de doi bani are curajul să zică ceva despre organizatorul Triadei, adică cele mai tari competiţii din ţară. Sau să spun altfel, am participat la doar două concursuri pe şosea, unul făcut de el şi celălalt de cei de la Geiger. la ei taxa de înscriere era 60 de lei şi primeai un tricou şi un număr care trebuia predat înapoi. La Criteriul Primăverii, fără taxă de înscriere, primeai un tricou mai şmecher şi numărul de concurs era cu cip, adică ceva normal pentru anul 2014, şi să glumesc puţin, pentru că am urcat la ambele competiţii pe podium, cupa pentru locul 2 de la Criteriul Primăverii e mai mare ca cea pentru locul 1 de la Contratimp.

Pe scurt, a fost o competiţie organizată doar pentru a se lăuda că au activitate.

1. A fost interesant ca si experienta... pacat de organizare. Clasamentul pe ambele zile e o gluma... La contratimp rezultatele sunt mult mai bune decat realitatea... si sunt si amestecate :). La circuit eram in plutonul 2 care era in aceeasi tura cu plutonul 1... in clasament suntem cu o tura in urma. Ciclistii care apar de doua ori in clasament erau de fapt cu 1-2 ture in urma si apar inaintea plutonului 2. Si in plutonul 2 ordinea e gresita... Tirle Marius m-a depasit la sprintul final si eu apar inaintea lui... . Tudor Cret e din localitatea Tura de Noapte :). Numele meu e putin modificat... Erau mai mult de 20 de participanti... nu avem timpi... etc. Clasamentul a fost facut si afisat fara ca cineva sa se uite macar o data peste el... Trist!
    Spor la pedalat!

1. O mizerie generala e clasamentul. Imi recomanda cineva sa nu merg la concursuri organizate de Vointa chiar daca imi e foarte usor pt ca sunt la Cluj. Desi l-am ignorat, costat ca avea dreptate.
      Aceeasi persoana imi spunea ca cei de la Vointa nu organizeaza proba de fond pentru amatori a nu isi face de rusine profesionistii care ar ajunge sa fie batuti de amatori. Costat ca avea dreptate si cu asta.
      Eu sunt unul din cei care apare in clasament de 2 ori si eram si eu in cel de-al doilea grup. Constat, fara prea mare surprindere, ca in clasament apare in fata mea o persoana pe care am depasit-o cu doua tururi...
      Daca e corect ce am vazut eu pe ultima linie, am depasit initial tot grupul din care faceam parte,dar am fost depasit pe final de Marius Tirle. Totusi, Marius Tarle apare in spatele meu in clasament...

2. O singura mentiune: cronometrarea cu cronometru obisnuit nu e o prostie chiar asa mare daca opratorii stiu ce au de facut. Daca o sa mergi in Ungaria la un concurs mai de nivel local o sa vezi ca tot asa se face si nimeni nu are nimic de comentat la final.
    Ideea e ca nu se poate face cu cronometru daca nr de participanti e mare.
    Nu stiu exact care sunt costurile, dar cred ca financiar nu iesi prea bine cu cipuri daca nr de participanti e mic

3. Cu arbitrajul sau facut de rusine dar ce sa zic despre premiere.
    Cupele  de la primii 3 participanți de la circuit (fond )si contratimp 14-18 ani nu sau dat. Unde au disparut .Sau premiile de la contratimp la primii 3 juniori 14-18 ani unde au ramas( au disparut )au uitat de ei ???

In regulamentul al FRC  scrie că suma colectată în urma taxelor de concurs, un procent de 80% se va constitui ca fond de premiere pentru toate categoriile din concurs pentru primii 3 participanti la licentiati si amatori pentru toate categoriile.

Aşa că de aici imi fac concluzie foarte proasta despre organizarea  competițiilor in care este implicată Federația Română de ciclism la nivel Național .

4. "Mda"...asta e raspunsul la clasamentul etapei a doua a Turului Ciclist al Clujului. De contratimp sa nu mai vorbesc, acolo fiecare a cronometrat cum a vrut. Domnilor suntem in 2014 iar noi ne intoarcem in "epoca de piatra" la cronometre de mana si pixuri sa notam timpii pe foaie? Am fost dezamagit de locul 19 din contratimp si eram la un pas sa nu mai particip la a doua-a etapa. Pentru cei care nu inteleg specificatia "la un tur" din clasament, ea se refera la bietii ciclisti care a mai facut o tura in plus pentru ca nenea dormea cu steagul in mana.Eram in plutonul doi si nu mai eram sigur cate ture mai aveam iar cand am vrut sa ma uit la numarul de ture l-am vazut pe nenea cu steagul si am sprintat. Am trecut primul din grupul doi linia de sosire dar nenea era tot cu steagul jos si am zis ca nu era finalul si am mai dat o tura. Eram nedumeriti iar a doua incercare de sprint la inainte de finis am terminat pe 4 dupa ce mi-am epuizat energia ca mai apoi sa aflu ca primul sprint a fost cel corect de asta am ajuns pe locul 9 in clasament dar am terminat primul din grupul 2 deci 7 rutieri primul grup + eu=locul 8. Pe Dan l-am ajuns din urma dar ce mai conteaza.Experienta a fost una frumoasa pentru mine, a fost locul perfect sa ma lupt cu adevaratii ciclisti care au muncit sute poate mii de ore si au investit mii de euro in biciclete. Respect pentru toti cei care au participat si s-au luptat pentru un loc pe podium. Abia astept sa ne vedem la urmatorul eveniment.