Cluj Napoca, destinaţie finală
Posted in Pasi pe Asfalt (Cicloturism)
După o iarnă lungă şi o primăvară în care am avut probleme cu
sistemul de prindere de la pedale, a venit timpul să fac prima cursă serioasă
din 2012.
Într-o vineri de iulie în care parlamentul decidea
suspendarea preşedintelui, eu, am lăsat politica acasă şi am plecat împreună cu
Beny spre Cluj Napoca. Echipaţi de un drum lung, am pornit la ora 16:00 din Micăsasa
pe drumul naţional 14b spre Blaj, oraş ce îl aveam de străbătut în drumul nostru
spre destinaţia finală. Pedalam pe o şosea perfectă pentru bicicletele noastre
şi o temperatură care nu era tocmai prietenoasă cu noi. Apropiindu-ne de Blaj
am văzut că au început să apară câţiva nori, iar curând au început să cadă
picurii mari de ploaie. La început m-am bucurat de ploaia ce ne răcorea dar în
scurt timp ploua atât de tare încât ne era aproape imposibil să pedalăm, mai
ales că vântul sufla din faţă. Din semnele lui Beny am înţeles că trebuie să ne
oprim şi să aşteptăm trecerea ploii. Ne-am adăpostit într-un magazin Internity
de unde am şi primit de la o vânzătoare foarte amabilă o pungă pentru a ne
proteja telefoanele şi portofelele care erau acum aproape ude. Nu a trebuit să
aşteptăm prea mult să se oprească ploaia şi astfel ne-am putut continua drumul.
Chiar şi puţin mai grei din cauza hainelor ude de pe noi, căţărarea de la
ieşirea din Blaj a fost “floare la ureche” mai ales că ştiam că mai avem 100 de
km de parcurs.
Pe o şosea plată am continuat pe DN14 până la Teiuş unde am
făcut o scurtă pauză de masă încărcându-ne bateriile pentru greul care abia
acum începea. Uscaţi în totalitate am intrat pe E81 fiind mereu atent la
bornele kilometrice care indicau distanţa până la Aiud, oraş în care aveam de
făcut prima căţărare serioasă. Drumul era acum în urcare şi coborâre punându-ne
muşchii serios la treabă. După ce am trecut de Aiud şi de prima căţărare gândul
îmi zbura la Feleac, deal ce trebuia să îl escaladăm la sfârşitul traseului.
Pe parcurs consultam profilul traseului şi îmi doream să
ajung mai repede la Feleac să scap odată de căţărarea respectivă. După încă o
pauză scurtă în localitatea Unirea am intrat în judeţul Cluj iar soarele
începea să se ascundă, temperatura era potrivită de pedalat şi mă bucuram de
fiecare kilometru parcurs astfel încât nici nu am simţit cum am ajuns în Turda,
unde am ţinut neapărat să îmi iau o Cola. Am oprit la un magazin unde am făcut
o pauză scurtă care speram să fie ultima, nu a fost aşa pentru că nici nu am
reuşit să părăsesc oraşul şi o pană m-a forţat să mă opresc. Pe roata din faţă
aveam un cauciuc puţin defect, iar într-o curbă m-am înclinat mai tare şi am
prins o piatră care mi-a spart camera. Am reparat defecţiunea repede şi am
pornit spre ţintă mai grăbiţi ca până acum ştiind că mai avem o oră până
noaptea îşi făcea simţită prezenţa. La fel ca în Blaj reintram pe şosea direct
într-o căţărare doar că de această dată era mult mai lungă, dar am reuşit să o
escaladăm iar ca încoronare la sfârşitul căţărări am mai primit o ploaie, dar
de această dată nu ne-am mai permis să ne oprim. Pentru că timpul nu era de
partea noastră rulam cu o plăcere nebună prin apa acumulată pe carosabil iar
când vedeam roata ce îşi croieşte drum prin bălţile care îmi ajungeau la
picioare aveam un sentiment de plăcere.
Prin ploaie am ajuns în
sfârşit la poalele Feleacului care ne îndemna să îl escaladăm, după 100 de km
muşchii erau încălziţi iar efortul care trebuia să îl depunem nu era atât de
mare precum m-am îngrijorat eu. Ajungând în vârf am consultat pentru ultima
dată profilul şi am început coborârea spre oraşul de pe malul Smeşului. Priveliştea
era una frumoasă dar din cauza ploii ce începea din nou şi a serii ce era
aproape de noi nu am reuşit să o savurez la maxim. Am coborât cu o viteză
destul de mare spre oraş dar îmi era frică în curbe să nu repet incidentul de
la Turda, am intrat în Cluj iar după 300 de metri de ceea ce mi-a fost frică nu
am scăpat, am spart din nou. Am aşteptat până şi-a dat seama Beny că nu îl mai
urmez, şi a trebuit să se întoarcă să reparăm defecţiunea încă o dată pentru că
el avea ustensilele de reparat. Apoi am străbătut oraşul în care noaptea sa
instalat serios iar bâjbâind prin întuneric am ajuns la ţintă. Într-o
localitate mărginaşă Clujului ne aştepta sora mea şi cumnatul meu cu o mâncare
bună, dar până să mănânc mi-am văzut pentru prima dată cel deal 8-lea nepoţel
care avea doar o lună. După o zi atât de bună somnul nici nu avea curajul să
îmi dea târcoale, dar într-un final i-am dat eu lui târcoale.
Clujul este frumos, nici nu am zis altfel, doar că după o
dimineaţă în care m-am jucat cu Maya, nepoata mea şi m-am contrazis pe teme
politice cu taso a venit momentul în care a trebuit să accept că decomandată
locuiesc în Micăsasa de care mă despărţeau 150 de kilometri. Am pornit alături
de camaradul meu spre casă traversând oraşul lui Boc dintr-un cap în altul fără
să mai fiu atent la frumuseţea oraşului. Cu multe semafoare şi un trafic nebun
am reuşit să ieşim din oraş dar nu înainte să cad o dată din cauza SPD-ului care
nu s-a decuplat. De data asta nu ne bucurăm că scăpăm de traficul nebun pentru
că ne aştepta căţărarea Feleacului, o căţărare de categoria a 2-a care era atât
agresivă, mai ales când termometrul arăta 42 de grade şi lungimea era de 14
kilometri. Totul era atât de deprimant. Treptat am trecut fiecare kilometru şi
am suflat uşurat că am scăpat de ce era mai greu. A urmat o coborâre lungă şi
încă câteva căţărări şi coborâri mai mici încât nici nu am realizat cât de
repede am ajuns deasupra oraşului Turda, iar în drum spre oraş trebuia să depun
efort doar cu mâinile pentru a frâna. Coborârile nu le-am putut savura în
totalitate pentru că nu eram sigur pe pneul de pe faţă şi am decis să rulez
preventiv. Din Turda ne-am continuat traseul pe E60, drum ce duce spre Târgul
Mureş. Treceam cu o viteză medie de 30km/h prin comunele lungi şi aveam
senzaţia că încă de la Cluj rulez doar prin localităţi. Câmpia Turzii, Luduş şi
Iernut sunt doar câteva din localităţile care le-am lăsat în urmă în goana
noastră spre casă. De la Iernut am părăsit drumul E60 şi am intrat pe DN 14A,
doar că o dată cu părăsirea drumului European şi fericirea noastră ne-a părăsit
pe noi. Drumul de la Iernut era oribil iar amândoi căutam să ne croim traseul
printre gropile care era imposibil să le evităm în totalitate mai ales că
încercam să ne protejăm şi bicicletele. Ştiam că drumul rău se va termina
curând doar că pentru un drum bun trebuia să plătim un preţ, preţ ce consta în
trei căţărări grele. Cu scurte pauze între ele am trecut treptat de Târnăveni,
Botorca, şi Blăjel şi
fireşte, la sfârşitul fiecăreia a urmat o coborâre la fel de abruptă, spre
deliciul lui Beny care în coborâre depăşea şi maşinile.
Ajunşi la Mediaş mi-am luat rămas bun de la Beny pentru că el
a ajuns acasă doar că eu mai aveam de rulat solitar încă 30 de kilometri, iar
cu toată oboseala acumulată în 50 de minute aveam să ajung acasă satisfăcut de
un traseu total de 291 de kilometri cu adevărat fain.
0 comentarii: