duminică, 13 iulie 2014

0

Păltiniş Stage Race 2014

Posted in ,
Chiar dacă ştiam că e cel mai important test din actualul sezon, Păltiniş Stage Race m-a luat puţin pe nepregătite. Mi-aş fi dorit să fac mai multe repetiţii pe traseul de XCO înainte de cursă, o cursă care era foarte tehnică.


Să fie totul complet, Păltinişul ne-a aşteptat cu ploaie făcând astfel cursa mult mai spectaculoasă dar şi mai periculoasă şi mai grea. Traseul era unu de poveste, rădăcini, bolovani, bălţi, serpentine, urcări scurte şi abrupte şi coborâri tehnice. Ingredientele necesare pentru o cursă de vis.


Sâmbătă s-a dat startul la concursul de XCO care era şi campionatul naţional. Cu o poziţionare în a doua linie am plecat extrem de bine şi am continuat prestaţia bună până în a doua din cele patru ture de pe traseul ce măsura 4,8 kilometri. Mă descurcam foarte bine pe coborâre iar pe urcare încercam să ţin pasul. La jumatea cursei eram între primii dar din cauza unor dureri la spate care au apărut după urcările ce le făceam la o cadenţă scăzută am început să pierd teren şi să fiu depăşit de mai mulţi adversari. Am tras tare să mă menţin măcar în primii 10 dar îmi era foarte greu să reuşesc asta iar lasfârşitul celor patru ture m-am văzut învins în faţa propriului obiectiv. Locul 11 la categorie şi dureri groaznice la spate.


Duminică era programat un XCP de 28 de kilometri cu o diferenţă de nivel pozitivă de peste 1000 de metri. Din cauza locului ocupat în prima zi am ocupat o poziţie favorabilă la start dar asta nu m-a avantajat pe prima coborâre unde dificultatea tehnică era una ridicată iar în faţa mea foarte mulţi adversari cădeau. Aveam obiectiv să urc poziţii în clasament aşa că nu m-am menajat deloc. Am tras pe urcări iar pe coborâri am lăsat bicicleta să “curgă”. Traseul a fost şi de această dată spectaculos şi foarte tehnic. Am reuşit la sfârşit să îmi îndeplinesc obiectivul şi să ocup un loc 8 în clasamentul general.


Nu a fost un traseu care să mă avantajeze din cauza lungimii lui, eu fiind un prieten al turelor lungi, nu prea am contact cu “fugăreala” de 30 de kilometri. A fost primul concurs de munte cu o lungime mai mică de 50 de kilometri la care am participat iar adversarii au fost foarte puternici deci sunt satisfăcut de rezultat.
Despre organizare nu are rost să scriu ceva pentru c a se cunoaşte profesionalismul celor de la Geiger, poate doar cuvântul impecabil ar descrie corect ceea ce au făcut băieţii la Păltiniş.



0 comentarii: