Criteriul Primăverii Sibiu 2014
Posted in Ciclism de Sosea (Competitii), Race Raport
A venit vremea să mă întrec într-o competiţie de ciclism de şosea. Pe o distanţă scurtă, de doar 20 de kilometri, am savurat
din plin fiecare minut din cele 26 pe care le-am petrecut pe bIcicletă (plus
secundele care am fost pe lângă ea)
Cu startul în faţa sălii Transilvania din
Sibiu, Criteriul Primăverii se anunţă a fi o competiţie cu nivel de dificultate
scăzut. Mi-am făcut planurile de acasă şi nu m-am ferit să afirm că ţintesc la
locul 1, loc la care ţintesc în orice luptă în care mă angrenez. Cu o zi înainte
de concurs am resimţit nişte dureri la genunchiul stâng la fel cum s-a întâmplat
şi în timpul concursului iar asta a scăzut calitatea prestaţiei mele. Alături
de mine concura şi fratele meu Samy şi Ema Pop, un prieten din Cluj, ambii erau la
prima competiţie de profil.
1 Mai, ora 7 dimineaţa, oamenii schimbau
rutina zilnică în care mergeau la muncă cu o zi (sau mai multe) de răsfăţ
pentru stomacul lor, eu păstram rutina, plecam spre Sibiu pentru a face acelaşi
lucru care îl fac de un an de zile, să pedalez. Am ajuns la locul startului şi
după ce ne-am ridicat numerele de concurs, le-am montat pe biciclete şi am început
să facem câteva ture în parcarea sălii sporturilor timp în care tot mai mulţi
ciclişti îşi făceau apariţia. Curând eram mai mult de 200 de sportivi ce aşteptam
nerăbdători starul. În timp ce povesteam cu cei pe care îi cunoşteam de la
competiţiile anterioare, urmăream atent potenţialii adversari. Mulţi pe cursiere
de carbon, mulţi buni, am ştiut că va fi greu să obţin un loc pe podium.
Geiger-ul Pro Cycling, KTM-ul şi cei de la Bike Mania Iaşi... ei în echipe eu singur, ciclismul
de şosea fiind un sport de echipă, eram puţin în dezavantaj. Mi-am montat
trainerul, am pedalat câteva minute şi apoi m-am aliniat la start în spatele maşinii
oficiale condusă de Tudor Oprea. Până la ieşire din Sibiu s-a mers în pluton
iar aici s-a aşteptat ora 10:30 pentru a se da startul cursei. În timp ce
minutele treceau noi am continuat să pedalăm ture scurte pentru a rămâne în
ritm.
Numărătoarea inversă şi stratul dat de însuşi
preşedintele Consiliului Judeţean, Ioan Cindrea. Tudy deschidea drumul iar noi îl
urmam, în scurt timp s-a format un grup fruntaş format din cele trei echipe menţionate
mai sus şi câţiva ciclişti individuali. În primele sute de metri am trecut la
trenă şi nu m-am ferit să muncesc pentru grup în ciuda problemelor de la
genunchi. Au început atacurile, rutierul de la Iaşi a încercat în repetate rânduri
să evadeze dar de fiecare dată grupul neutraliza atacurile lui. Au mai fost câteva
atacuri dar nici ele nu au avut succes. La un moment dat am încercat să mă
desprind dar în momentul în care am atacat mi s-a decuplat papucul şi am rămas în
grup. Am repetat atacul un minut mai târziu şi m-am desprins dar văzând că plec
singur în evadare nu am forţat pentru că era prea de vreme. Am ajuns la Răşinari
unde era jumatea cursei împreună cu grupul fruntaş şi aici a început o
căţărare. După primele pedale am încercat să trag tare dar piciorul stâng mă
durea tare aşa că am fost nevoit să trag numa cu dreptul iar până la sfârşitul
căţărării am rămas în spatele grupului fruntaş la câteva secunde.
Căzătura care mi-a furat secundele
Am rămas patru până la urmă şi treceam cu rândul la trenă, colaboram destul de bine iar când i-am văzut pe cei de la Geiger în faţă m-am mirat puţin dar în acelaşi timp m-am bucurat. L-am ajuns pe Feri iar apoi şi pe ceilalţi trei. Rutierul de la Bike Mani evadase şi luase un avans destul de mare faţă de noi. Am pedalat la plasa lui Alex Mareş de la KTM iar apoi am vrut să trec la trenă dar am realizat că maşina oficială se oprise şi m-am gândit că eram aproape de finish. Am sprintat printre doi dintre cei de la Geiger şi până să să realizeze eu luasem avans şi continuam sprintul. Am "aruncat" un ochi în spate şi văzând că nu mi-a luat nimeni roata am crezut că m-am hazardat şi am atacat prea devreme dar imediat am văzut linia de sosire şi am trecut al doilea.
Locul doi in clasamentul general
Nu mă aşteptam să obţin acest rezultat din
cauza concurenţei de calitate dar asta mi-a arătat că sunt pe drumul cel bun.
Nu ştiu dacă ar fi schimbat ceva dacă nu cădeam dar sunt sigur că dacă nu mă
durea piciorul rutierul de la Iaşi avea adversar la sprintul final. M-am simţit
bine în cursă în ciuda durerii şi am trăit la maxim adrenalina asfaltului.
Vreau să îi mulţumesc lui Otti, un mecanic şi
un om de nota 10, pentru că mi-a oferit bicicleta lui, o cursiera veche de
aluminiu dar care zburda sub mine.
E prea mult să vă povestesc cât am încercat să îmi repar cursiera mea şi câte şanse s-au irosit într-o zi la finalul căreia, Otti m-a sunat şi mi-a zis că îmi împrumută bicicleta lui. Am apreciat mai ales că nu mă aşteptam, înainte cu câteva ore i-am cerut unui prieten doar roata împrumut şi s-a "făcut că plouă" iar el, fără să îi cer, m-a ajutat. Ii multumesc si sper că l-am făcut mândru prin prestaţia mea. Vă mulţumesc şi vouă, celor ce mă citiţi şi mă încurajaţi prin like-uri şi vorbe faine. Mă încurajează enorm şi atunci când sunt angrenat în competiţie mă gândesc la voi şi îmi doresc să nu vă dezamăgesc:)
E prea mult să vă povestesc cât am încercat să îmi repar cursiera mea şi câte şanse s-au irosit într-o zi la finalul căreia, Otti m-a sunat şi mi-a zis că îmi împrumută bicicleta lui. Am apreciat mai ales că nu mă aşteptam, înainte cu câteva ore i-am cerut unui prieten doar roata împrumut şi s-a "făcut că plouă" iar el, fără să îi cer, m-a ajutat. Ii multumesc si sper că l-am făcut mândru prin prestaţia mea. Vă mulţumesc şi vouă, celor ce mă citiţi şi mă încurajaţi prin like-uri şi vorbe faine. Mă încurajează enorm şi atunci când sunt angrenat în competiţie mă gândesc la voi şi îmi doresc să nu vă dezamăgesc:)
0 comentarii: